Diagnoza psychologiczna sytuacji rodzinnej ucznia/pacjenta w oparciu o teorię systemowej terapii rodzin
Diagnoza psychologiczna sytuacji rodzinnej ucznia – pacjenta w oparciu o teorię systemowej terapii rodzin
CELE
Proponujemy Państwu szkolenie, którego celem jest pokazanie jak przydatna jest w pracy psychologa perspektywa systemowa, jak znajomość dynamiki procesów rodzinnych i rozumienie rodziny jako systemu, choćby w zarysie, pomaga zrozumieć kontekst rodzinny objawów z jakimi zgłasza się do psychologa pacjent/ klient (niezależnie od tego czy jest to uczeń skierowany do psychologa szkolnego, czy pacjent szpitala psychiatrycznego).
Wiedza o tym co dzieje się w rodzinie osoby, która zgłasza się do psychologa z problemem, pomaga podjąć trafne decyzje, co do rodzaju pomocy psychologicznej.
TERMIN SZKOLENIA
W roku szkoleniowym 2024/2025 szkolenie nie odbędzie się stacjonarnie.
Możliwa realizacja szkolenia na zamówienie zainteresowanej grupy.
CZAS TRWANIA
Szkolenie składa się z 30 godzin.
PROGRAM SZKOLENIA
I dzień (piątek) – początek zajęć o godzinie 10:00
Wykład (45 minut)
Rodzina jako system wzajemnie powiązanych jednostek
Warsztaty (2 x 1,5 godziny)
Zasady przyjmowania zgłoszenia i zapisu genogramowego, czyli jak uzyskać, porządkować i analizować informacje ważne dla pełnej diagnozy psychologiczne sytuacji rodzinnej.
Przerwa (14:00 – 15:30)
Wykład (45 min)
Stawianie hipotez w pracy z rodziną i sposoby ich weryfikowania
Warsztaty (2 x 1,5 godziny)
Multiwersyjność opowieści rodzinnych – rozumienie “problemu” przez poszczególnych członków rodziny – praca z rodziną symulowaną.
II dzień (sobota) – początek zajęć o godzinie 9:00
Wykład (45 minut)
Funkcjonalność i dysfunkcjonalność rodziny
Warsztaty (2 x 1,5 godziny)
Diagnozowanie struktury rodzin funkcjonalnych i dysfunkcjonalnych. Planowanie strategii pracy z rodziną.
Przerwa (13:00 – 14:30)
Wykład (45 minut)
Zastosowanie systemowej terapii rodzin w pracy psychologa – zalety i ograniczenia
Warsztaty (2 x 1,5 godziny)
Omówienie sesji rodzinnej prowadzonej przez terapeutów rodzinnych na podstawie zapisu na taśmie video.
III dzień (niedziela) – początek zajęć o godzinie 8:30
Superwizja (8:30 – 13:00)
Superwizja i diagnoza psychologiczna, na podstawie zdobytej w trakcie szkolenia wiedzy, przypadków wniesionych przez uczestników szkolenia z własnych miejsc pracy.
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookies
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.